måndag 7 februari 2011

Grevagården

Årets första tävling i Sverige avklarad! Vi åkte mot Grevagården vid lunchtid på fredagen. Med hade jag Chicago City, Lavinio och Arctic. Vi var framme på kvällen och då hjälpte Peder mig att mocka lastbilen, packa ur och fylla vattenhinkar, väldigt snällt måste jag säga =) På lördagen, hade jag det lite körigt på morgonen när alla hästar skulle veterinärbesiktigas mellan 8.30 och 9.00 och klassen började 9.00 och Arctic hade startnummer 6. Men det löste sig, jag tog bort Arctic med grejerna på, sadlade av, besiktigade, klädde på honom allt igen och så fick Peder hoppa fram själv medan jag besiktigade Lavinio och Chicago. Jag hann lagom klart till att hjälpa Peder att hoppa sista räcket. Arctic har ju inet tävlat sen globen, men han tyckte 1,35 hoppning var en enkel match och hade ett slarvnedslag på andra hindret. Sen var det Lavinios tur, Peders första start med Lavinio. Det gick fint, han hade 1 nedslag i omhoppningen. Efter det var det Chicago han har inte heller tävlat på hur länge som helst så han for runt som en galning på framhoppningen och bockade och var hur glad som helst. Men inne på banan skärpte han till sig och var dubbelnolla, och kom 9a.

Peder bestämde sig för att hoppa 1,50 på Arctic också, och där såg han ut som en stjärna, och han var felfri och kom tvåa! Kvällen avslutades med middag och häng med Ck och Matilda som jobbar hos Svante, Ida som jobbar hos Alex, My som jobbar hos Jens och Jennie som jobbar hos Royne.

När Arctic var så duktig, behövde han inte hoppa på söndagen, utan det var bara Chicago och Lavinio hoppade 1,35 hoppning på morgonen. Båda två hade 1 nedslag men hoppade bra. Sen var det bara att packa ihop, tömma boxarna och lasta på hästarna och bege oss hemåt igen.

Jag började packa upp på när vi kom hem, och gjorde klart allt idag. Jag har även ridit Arctic på årets första tur, trots att det regnade var det väldigt mysigt och Arctic var glad. Imorgon är jag ledig och sen är det bara och packa in i lastbilen igen för på torsdag åker vi till Borås.

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar