måndag 31 januari 2011

årets första tävling

Hemma igen efter semester och även från årets första tävling i Roggel, Holland. Med mig hade jag Cissi, Danny och Holliday. Dom skötte sig fint, alla var väldigt pigga och glada över att vara på tävling framför allt Holliday och Danny som inte tävlat på länge. Danny gick 1,30-1,35 hoppningar och hade ett ned i omhoppningen försa dagen, felri och placerad i andra starten och ett ner sista dagen. Cissi gick 1,40 hoppningar de första dagarna och hade två ned i första och ett ned i andra starten. Kvalade inte till Grand Prix, men lyckades få ett wild card och hade två ner i den, men det var svårt, bara 7 felfria av över 60 starter. Holliday var stjärnan i helgen och rörde inte en bom på hela helgen och toppade med en 4e plats i lilla finalen. Roogel var en trevlig tävlingsplats, men det var så himla kallt, det var till och med is i vattenhinkarna när man kom på morgonen.

På min semster har jag hunnit med att klara teorin till lastbilskörkortet och har även hunnit med min första körlektion, så nu är jag igång och hoppas på att kunna ta mitt lastbilskort snart! Väl tillbaka på Grevlunda har jag haft fullt upp med klippning, packning och äen en del ridning. Jag brukar ju inte rid så mycket när vi är hemma, men nu har Emma och Tobbe som brukar rida varit hemma, så då har jag fått rycka in och värma upp hästar till Peder.

Imorgon ska jag skicka iväg Arctic och Lavinio på landslagsträning för Hans Horn i Helsingborg, Lina och Tobbe följer med dit och jag stannar hemma och packar om, för sen åker vi till Grevagården på fredag med Arctic, Chicago och Lavinio.


Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar