fredag 25 februari 2011

Scandinavium

Nu är jag på plats i Scandinavium, och första tävlingsdagen är avklarad. Vi åkte hemifrån vid 7 igår och var då framme i Göteborg vid lunch. Gårdagen bestod av att packa upp, besiktiga, Peder trimmade både Cissi och Arctic och när allt var klart var det dags att checka in på hotellet. Jag delar rum med Sara som jobbar hos Malin. Jag har aldrig varit i Scandinavium förut så det är riktigt roligt att få komma hit.

Isag var jag i stallet klockan sex för att kunna gå och äta hotellfrukost vi halv sju, hotellfrukost måste ju vara bland det bästa som finns! Sen trimmade Peder båda hästarna lite och sedan var det lite pyssel innan det var dags att göra iordning Cissi till första klassen. Hon gick en 1,40 hoppning och hon kom 3:a. Sen var det dags för Arctic som också gick 1,40 och han hade 1 tidsfel men hoppade väldigt fint. Sen var det bara att göra klart i stallet, borsta, linda ben, mocka och fylla vatten och sen gick jag och Ida och Karin upp och kollade lite på 1,50 hoppningen och åt popcorn.

Nu är det dags att sova, det blir tidig morgon imorgon också!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar