lördag 19 februari 2011

Bordeaux, Vigo och en lång hemresa

Nu är jag äntligen hemma igen efter en väldigt lång resa hem från spanska Vigo. Man blir väldigt glad när man ser skyltarna med Norrköping dyka upp på motorvägen!
I Bordeaux var Malin riktigt risig men det blev ändå fina rundor, Actrice gick två mindre klasser och var nolla i båda. Hon var galen som förvänta men i alla fall inte helt ohanterlig. Tore och Räven hade ett ner var i världscupen och GP´n men hoppade fantastiskt fint båda två, det är helt otroligt vad de har utvecklats på ett år.
Malin flög hem och kurerade sig och jag styrde kosan mot Vigo tidigt på måndag morgonen. Vi var ett gäng som körde ihop och då går det alltid lite lättare men det var en lång resa och det var väldigt skönt att komma fram. Packade ur alla grejor och gick på promenad med hästarna som nog också var lite trötta och sen var det godnatt.
Tävlingarna började inte förrän på fredag kväll så vi hade ett par lite lugnare dagar utan ryttarna. Hästarna var i alla fall inte allt för trötta så jag red dem två gånger om dagen vilket resulterade i skvasår i rumpan! Men det är riktigt roligt att sitta och rida i lugn och ro på framhoppningen utan alla ryttare innom synhåll, enda nackdelen är att de groomarna som inte rider longerar sina halvgalna hästar men alla tre (tom Actrice) skötte sig riktigt bra!
På fredag var det så dags för tävlingarna att börja men inte förräns på kvällen så på förmiddagen red jag alla hästarna och efter lunch hann jag med att skritta en sväng på Actrice igen innan Malin kom.
På kvällen hoppade Tore och Räven varsinn klass och de såg fina och fräsha ut båda två, Räven blev fyra i sin klass.
På lördagen var det världscupdags och Malin gick ut med startnummer ett (igen...) men det gick fint i alla fall och Tore slutade trea efter en väldigt spännande omhoppning. Så nu ska det väll vara klart för final i Lepzig, spännande!
Räven följde upp med en fin sjundeplats i GP`n efter ett ner i omhoppningen.
Sent på söndag kvällen började jag resan hemmåt och efter stopp i Bordeaux, Liége och Helsingborg var vi äntligen hemma i Norrköping på torsdag eftermiddagen. På fredagen fick hästarna välförtjänt vila med skrittmaskin och hage och jag tog en ordenlig sovmorgon, härligt!
I dag var det jobb igen och jag vaknade till tjugo minusgrader, inte ok! Ridhuset var om möjligt ännu kallare men det är bara att uthärda. På onsdag styr jag kosan mot Scandinavium och då slipper man ju i alla fall vara utomhus!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar