lördag 12 juni 2010

En vecka i Holland!!

Jaha..... Nu har det nästan gått en vecka sen sist jag bloggade..... Men jag får skylla det på att telefonen inte vill som jag vill....
Planerna vart ändrade igen, skulle ha åkt hem imellan St Gallen och Rotterdam som är nästa vecka. Men slutade med att jag åkte till Hans Horns stall i Holland istället, för Peder ska träna här på måndag. Och hade jag åkt hem så hade jag bara varit hemma i tre dagar typ, onödigt för hästarna att resa så mycket.
Vad har hänt då senaste veckan..... i söndags hoppade Holliday en ackumulator klass, och var riktigt snabb. I den klassen var han två....
I måndags morse körde jag i från St Gallen, är lite jobbigt när man ska åka in och ut ur Schweiz.... Måste planera när tullen har öppet, och speciellt när man som jag åkte med en speditions firma... Stannade efter halva vägen i ett stall i Frankfurt, så hästarna och jag fick vila lite. Var framme i Holland på tisdag morgon.
Det är väldigt fint här på Hans anläggning i Holland med många hagar, som hästarna gillar..... Sen har jag fått varit lite aktiv här igen, och ridit.... Igår var jag ute med Arctic och galopperade på deras galoppsträcka, det gick ganska fort och han tyckte att det var väldigt kul.... Men vi var förstås tvungna att ta oss förbi Arctics största skräck, kossor... Det ligger massa kohagar på vägen till galoppsträkan.... Men det gick bra, han var bara tvungen och titta lite först, och det är klart att det var värt det, när han fick galoppera fort sen.....
Idag har jag ridit dom lite på utebanan, dom var alla väldigt pigga och glada.... Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar