lördag 25 december 2010

Vilken avslutning på året!

Räven blev trea i Olympias GP efter ännu en galet snabb omhoppning. Han hoppade verkligen helt super så det var en fantastisk avslutning på detta året! Tore rev tyvärr sista hindret i söndagens världscup men det blev lite poäng i alla fall.
Allt som allt var det en väldigt lyckad helg i London för alla tre hästarna, Cisco lärde sig massor och fick även in och känna på lite större hinder. Hoppas att nästa år fortsätter lika bra och då är ju Actrice tillbaka igen så vi har riktigt många fina hästar nu!
Jag hade hjälp av Andreas att köra hem och det var tur, jag var rätt så sliten efter ett par veckor on the road. Vi gjorde två stopp på vägen hem, det första hos Tops i Holland. Där har de uppvärmda stall och ridhus så det var bara att klä av hästarna alla täcken de hade på sig i lastbilen. Nästa stopp var hos Roffe i norra Tyskland och där var det inte lika varmt, alla täcken jag hade i lastbilen fick åka på!
Vi hade ändå tur med vädret hela vägen hem och klarade oss undan snöstormar. När vi svängde in på gården vid sextiden på morgonen den 23e var det tjugotvå grader kallt, inte helt ok!
Jag har firat julen hemma hos mamma och pappa i Halmstad och i morgon lämnar jag vinterkylan för två veckors semester i Thailand, det ska bli underbart!
Hoppas att ni alla har haft en riktigt härlig jul och god forsättning! Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar