onsdag 22 december 2010

Olympia!

Hemma på grevlunda igen efter en toppenvecka i Olympia! Jättefin tävling, härlig julstämning över hela tävlingen. Tyvärr blev Arctic skadad precis innan vi skulle åka och kunde intge följa med, men vi packade in Cissi och Malte i lastbilen och åkte ändå. Efter två stopp på vägen och en toppenbra vägbeskrivning av Sara så hittade vi till Olympia utan felkörningar, vilket var tur för man vill inte vara vilse i London med lastbil, det är en sak som är säkert. Uppstallingen i Olympia är väldigt trång med små boxar och låga väggar mellan boxarna, tur att Malte är så lugn fast han är hingst! Tävlingarna gick lite blandat, Cissi var 5a i en 1,50 jokerhoppning och Malte var 4a i en 1,45 speedhoppning, annars vart det lite nedslag för dom, men jag tyckte att dom skötte sig fint. Cissi debuterade 1,60 hoppning på söndagen med 2 nedslag men hoppade super. Eftersom Arctic inte var med så kunde jag se nästan alla stora klasser och även världscupen, det var tråkigt att inte ha häst till start, men det var kul att se en världcuphoppning live på plats, det är lite varje dag man får chans att göra det. Jösses vad dom speedade på i omhoppning, där har Arctic och Peder lite att jobba på om dom ska ha en chans till topplaceringar!

Jag hade även tid att äta english breakfast varje morgon på ett ställe precis bredvid arenan, kolla mässan och prova massagestolar, och gå och få manikyr på ett ställe där i närheten, alltid kul när man hinner med lite annat än bara hästarna.

När vi skulle åka hem var alla flyg från england inställada så vi var totalt 9 personer som åkte med lastbilen från england, och Sara som jobbar hos Mario Stevens hoppade på i Tyskland och åkte med oss till Sverige så det var lite trångt måste jag säga! Men allt gick bra och vi anlände till grevlundagården klockan 4 igår natt.

Idag har jag packat upp lastbilen och fixat iordning alla grejer, nu ska jag packa upp och packa om mina egna grejer för nu åker jag hem till min mamma och pappa i södertälje över jul och nyår. Ska ha 3 veckor ledigt nu medan hästarna har lite jullov ska även passa på att försöka klara teorin för att ta lastbilskort, så nästa år kan jag förhoppningsvis köra hästarna till tävlingarna själv!

God jul och gott nytt år från mig!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar