torsdag 16 december 2010

Olympia

Jag stallade upp i Calais på vägen från Geneve och både jag och hästarna fick en välförtjänt dags vila. På tisdag eftermiddag tog jag båten över till Dover och var framme i Olympia vid åttatiden. Onsdagen började tidigt, ridtid redan vid sjutiden. Det var inte så många som hade kommit så jag började med Cisco som ibland kan vara lite vild första dagen. Precis när jag kom in på banan stormar tio shettisar in i full galopp så det var bara att hålla i manen och hänga med, Cisco tyckte i alla fall att det var väldigt kul! Med de andra två hästarna var det lite lugnare och de kändes fina att rida. I dag var första tävlingsdagen, Cisco gick första klassen och hade ett ner i omhoppningen. Han hoppade superfint och betedde sig i vanlig ordning väldigt världsvant inne på banan. Det är en ganska liten arena med väldigt mycket julpynt överallt så en del hästar blir nog lite chockade första gången. Räven hoppade stora klassen på eftermiddagen och hade även han ett ner i omhoppningen. Tore pausade idag och går sin första klass imorgon. Nu ikväll har vi tagit en sväng inne på mässan, det finns mycket roliga saker att shoppa här! Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar