fredag 17 september 2010

Zurich tur och retur

I går morse åkte jag och Pelle upp till Arlanda och tog flyget till Zurich för att kolla på några av Philippes hästar som står där. (Philipp sponsrar Malin med hästar och äger blandat Actrice och Räven.)
Enda bilen som fanns kvar på biluthyrningen var en smart, dvs den minsta bilen i världen.
Men vi tryckte in oss och körde mot Tyska gränsen med något diffusa vägbeskrivningar i handen.
Jag var ju med för att tolka åt Pelle men jag måste medge att min tyska inte är vad den en gång varit och att schweitzertyska är jäkligt svårt att förstå!
Men efter lite kö, en båttur över Bodensee och en mindre felkörning kom vi i alla fall fram.
Det var ett jättefint ställe med stora härliga hagar och en massa hästar. Philipp har två äldre ston, en ettåring och en treåring där och det var mest treåringen vi åkte dit för att titta på. Det är en hingst efter Sandro Boy (som rids av Marcus Ehning) och den såg riktigt fin ut!
Efter nån timme styrde vi kosan tillbaka mot Zurich, åt middag på hotellet och stupade i säng. Tidigt imorse gick flyget tillbaka till Stockholm och vid lunchtid var vi hemma på Jonstorp igen.
Eftermiddagen tillbringade jag i stallet. Jag och Hanna skrittade ut på Trissan och Räven och Rebecca longerade Challe och Dunder som har kommit hem från sommarbetet igen.
I morgon är det dags att börja packa så smått inför USA- resan, det ska bli väldigt spännande!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar