tisdag 14 september 2010

Hemma igen!

Kom hem inatt efter två veckor i Tyskland. Första helgen var vi i Isingen nästan på gränsen till Österrike, långt att köra med andra ord.
Det hade regnat non stop i en vecka när jag kom dit så vi möttes av lervälling, sådär kul men vi hade tur och vädret var helt ok nästan hela helgen.
Hästarna skötte sig också bra, Actrice gick några mindre klasser för att komma igång igen. Det var ju även Tores första tävling på ett tag och han hoppade superfint och verkar inte ha tappat formen.
På söndagkvällen packade jag ihop mig och körde upp mot Borken och stall Ehning för ett par dagars paus. Alla hästarna trivdes bra där och känndes jättefina att rida! Onsdag eftermiddag packade jag ihop igen och styrde mot Paderborn bara tre timmar bort.
Möttes av ösregn när jag kom dit men jag var tidigt där så jag fick boxar i en gång som inte var översvämmad!
Malin anslöt på torsdagen och hoppade Actrice i en warm-up på kvällen, såg bra ut! Första klassen började åtta på fredag morgonen så det var bara att gå upp med tuppen. Det var första unghgästkvalet och Cisco hade ett ner, han var lte för taggad och vild men hoppade fint. På lördagen var han nolla och i söndagens final var han dubbelnolla och slutade sexa!
Tore hoppade två klasser i helgen och var nolla i båda och hoppade superfint!
Actrice hoppade de stora klasserna på fredagen och lördagen med noll och fyra fel. Hon såg ut att va i riktigt fin form och Malin tyckte det känndes bra, härligt!
På vägen hem stannade jag hos Roffe för att vår landslagsveterinär Jonas skulle titta på Actrice. Allt såg toppen ut så nu är det VM nästa, väldigt spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar