måndag 12 juli 2010

Vilken helg!

Hemma igen efter en superhelg i Falsterbo. Fredagen började med lite ridning för mig, Peder red inga klasser på morgonen för han ville fokusera på nationshoppningen så jag tog ut och joggade Maloubet och Holliday en sväng. Sen var det bara att börja ladda för nationshoppningen, jag förberedde Arctic och Karin som jobbar som hästskötare hos Lisen förberedde två kylväskor med ispåsar som hon skulle ha uppe vid banan så att vi kunde kyla Arctic direkt när han kom ut. Eftersom det var så varmt och han är så stor så är det viktigt att han kyls av fort för att han ska återhämta sig snabbare. Jag har nog aldrig varit så nervös som jag var under nationshoppningen, men allt gick bra Arctic och Peder var hur bra som helst och var felfria i första rundan och hade 4 fel i andra, och Sverige vann! Riktigt häftig känsla att få komma in på stora arenan på prisutdelning.





Efter prisutdelningen hade Karin hämtat Nivaeu som startade andra kvalet i 7-årshoppningen, så hon hjälpte Peder med att hoppa fram honom så jag kunde ta hand om Arctic ordentligt efteråt. Niveau hade 1 tidsfel och var jättefin och klar för finalen på söndag.





Lördagen var lite lugnare, Holliday hoppade Grand Prix kval 1,50 på morgonen och hade 4 fel och en snabb tid, men hamnade precis utanför placering.





Söndagen började med final i 7-årschampionatet, Nivaeu hoppade hur fint som helst, men hade tyvär 4 fel, men Peder var jättenöjd med honom. Efter det var det Grand Prix och Arctic hade 4 fel i grundomgången men en ganska snabb tid och eftersom att det var Winning Round och det skulle vara med 11 i omhoppningen kom han med, och var felfri i omhoppningen och slutade på en 9e plats.



Arctic får vatten och kylning inför omhoppning i Grand Prix.







Det har varit en fantastsk första tävling och jag ser fram emot kommande tävlingar!





/ Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar