fredag 8 oktober 2010

VM rapport

Nu har jag precis kommit tillbaka till våran trailer efter att ha gjort nightcheck. På tävling kollar jag alltid hästarna på kvällen så att dom har lagom med täcken på sig och vatten och så att allt är okej. Sara har ju redan skrivit en del om hur vi har det här, och nu har jag äntligen fått det att funka! Arctic har skött sig fint här i Kentucky men fick tyvärr lite för många nedslag för att det skulle räcka till semifinal, dit dom 30 bästa går, han slutade på en 48e plats. Han hade 2 nedslag i första hoppningen och ett i andra och igår kväll hade han 2 nedslag. Men han har hoppat super och alla rundor har varit bra men det är stort och svårt och ett nedslag kommer så lätt. Laget slutade på 6e plats, precis utanför att kvala till OS. Arctic tycker det är toppen att vara här och vara ensam häst, han älskar att vara i centrum och få mycket uppmärksamhet men jag får nog erkänna att han kanske blivit lite bortskämd men det kan han vara värd :) idag har jag förutom att pyssla med arctic varit i ett köpcenter här i närheten och köpt lite kläder. Imorgon får vi hålla alla tummar och heja på Malin och actrice och Rolf-Göran och ninja i semifinalen, det ska bli sjukt kul att se den på plats även fast det självklart är jättetråkigt att arctic inte är med där. Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar