fredag 19 februari 2010

Tillbaka i snön!

Äntligen hemma igen efter en lång resa från Vigo. Fick inte fart på internetuppkoplingen där, därav det uteblivna bloggandet. Men vilken helg det blev, Räven toppade med en tredjeplats i sin Grand Prix debut, oj oj så fin han va! Tore slog till och vann söndagagens inledande klass och var trea i en klass på fredagen. Actrice hade ett skitpet igen i världscupen men hoppade verkligen super, snart måste den där nollan komma...
Hemresan gick bra ända tills jag kom in i Sverige, körde fast i snön utanför Maria Gretzer klockan sex på morgon och satt där ett bra tag innan en snäll granne kom och drog loss mig. Vilade ett par timmar och drog sen iväg igen för att undvika snöstormen som var på väg, allt gick bra och jag hade tur med vädret ända tills sista svängen in på gården, då började lastbilen kana på tvären och jag satt fast igen. Som tur var är Ragnar Bengtsson här på besök så vi kunde lasta ur hästarna och sen fick han dra loss mig med traktorn.
Nu är jag trött på den här snön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar