fredag 25 december 2009

Olympia # 1


Åkte ifrån Ludger på tisdag eftermiddagen, resan tog lite längre än vad jag hade tänkt så jag var inte framme förrän tre på natten i Olympia. Jag brukar alltid köra så jag är i Lonon mitt i natten så att det inte är allt för mycket trafik när man ska köra på fel sida vägen med stora lastbilen, det kräver lite koncentration!

På onsdagen longerade jag hästarna och veterinärbeisktigade dem, alla tre verkade väldigt fräscha. Malin kom senare på kvällen och kollade läget, men red inget. Olympia är lite som Globen fast i större format, det är mycket show och företällningar hela dagen så det är lite rörigt, Actrice som är väldigt känslig var lite stressad första dagen, men sen lugnade hon ner sig.

Räven är helt klart den enklaste hästen att ha med sig, alltid snäll och glad! Men både Actrice och Tornesch har uppfört sig väldigt bra den här resan, det märks att de har varit med om det mesta nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar