fredag 25 december 2009

Hemma hos Gud

Mellan Munchen och London stod jag med hästarna hemma hos Ludger Beerbaum (allmänt kallad Gud!). Jag körde direkt ifrån Munchen på söndagkvällen för att undvika den hemska trafiken på autobahn och var framme hos Ludger på måndagmorgonen.
Både jag och hästarna hade en lugn dag, hästarna gick på skritten och jag fick sova ett par timmar. Ludger har ett stort ställe utanför Osnabruck, på huvuddelen av gården har Ludger sitt stall med tio hästar. Marco Kutcher och Henrik von Eckerman har de andra stallrna med ungefär 25 hästar. På andra sidan gården huserar Philipp Weishaupt med 18 hästar och där fick jag ett helt eget stall till mina hästar, lugnt och skönt!
På ondagen kom Svante och lämnade av Räven på vägen till Hengelo där han skulle tävla. Actrice var överlycklig och gnäggade i högan sky när han kom in i stallet!
Veckan hos Ludger var lugn och skön, jag red hästarna ute på galoppbanan ett par gånger, härligt! Jag hann även med en ofrivillig dressyrlektion på Acrice för Ludgers dresyrtränare (en uråldrig gubbe av den gammla tyka skolan!). Kontrolle vrålade han när Actrice drog i väg i full fart, kanske inte helt lycket men tom. Ludger tyckte det såg ganska komiskt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar