onsdag 25 november 2009

Inför tävling

Innan jag drar i väg på tävling är det ju rätt så mycket som ska planeras och fixas så jag försöker alltid att börja göra alla saker i god tid så man slipper tänka på allt i sista minuten. Hästarna ska klippas, friseras och badas och sen är det ju alla saker som ska packas.
Den här helgen är det inte så mycket som ska ska fixas, bara två hästar, en kort resa och fyra dagars tävling gör ju att det inte behövs så mycket grejor. Eller mycket, det är ju fortfarande ett ton saker som ska med!
Nästa tisdag åker jag med tre hästar ner till Munchen, sen stannar jag i Belgien en vecka för att slippa köra fram och tillbaka till Sverige, det blir lite långt! Och sen avslutar vi med nästan en vecka i London. Då blir det desstå mer packning i lastbilen. Förutom allt foder måsta man räkna med att det kanske inte finns någonstans att tvätta mellan tävlingarna vilket betyder dubbla uppsättningar av allt, täcken, lindor, schabrak osv. Och man vet ju aldrig riktigt vad det blir för väder heller så det gäller att ta med sig täcken för alla väderlekar. Oftast brukar jag skriva en kom-ihåg-lista med alla de där sista småsakerna som ska packas in så slipper man gå och oroa sig för att ha glömt något!
Nu är jag i alla fall färdigpackad inför Globen, bara min egen väska kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar