lördag 28 november 2009

Globen

Var framme i Globen vid lunchtid i torsdags, packade ur lastbilen och gav hätarna mat sen snirklade jag mig ut ur globen och bort mot parkeringen, det är minst sagt trångt här! När alla saker var uppackede var det dags för ridning, alla grenar har varisin timme inne på arenan så Malin red Tore och jag tog Tamina. Tore var lite uppspelt men inte helt tokig, Tamina visade rutinen men sina sexton år och uppförde sig väldigt bra!
Efter ridningen var det veterinärbesikting och sen rykt, puts och fodring!
Ryttargalan gick ju av stapeln senare på kvällen så efter en snabb dush mötte jag upp resten av gänget som kom körandes hemifrån. Det blev en väldigt trevlig kväll, dock lite sent!
Fredagen började vid redan vid sextiden. Malin kom vid åtta och red Tore som var betydligt lugnare idag och jag tog ut Tamina en sväng.
Sen väntade en lång paus, första klassen klockan åtta på kvällen! Det blir lätt lite segt att gå och vänta hela dagen på att tävlingarna ska börja men just idag var det tacksammt att hinna få några extra timmars sömn!
Tamina hoppade första klassen, en 140, hon rev sista hindret i omhppningen men var snabb och hoppade riktigt fint! Tore hoppade 145 och var dubbelnolla´, han såg avslappnad och fin ut. Nu får ni hålla tummarna för ikväll!

1 kommentar:

  1. Vilken fin seger det blev för Malin och Tamina nu på kvällen! Härlig comeback inför en härlig publik. :)

    SvaraRadera