torsdag 16 juli 2009

Stallkompisar


I dag har jag tagit en tur i de internationella stallarna och hälsat på alla kompisar. Det är ganska mycket svenskar som jobbar utomlands, en av dem är Malin Lindskog som jobbar hos Marco Kutcher. Jag och Malin jobbade ihop i några år i Tyskland, så hon har lärt mig mycket, bland annat att göra fina knoppar!

Malin har jobbat hos Marco i cirka fyra år nu och trivs jättebra. Det är väldigt viktigt att man trivs ihop med sin ryttare eftersom man spenderar så mycket tid ihop. Man träffar dem mer än sin egen familj!

Hennes favorithästar är Cornet Obolensky och Cash (som bland annat vann GCTn i Arezzo i år). Trots långa och krävande arbetsdagar tycker Malin ändå att hon har världens bästa jobb. Det är faktiskt få förunnat att kunna ha sin hobby som jobb, och jag kan inte annat än att hålla med! Börjar sakna "mina" hästar därhemma nu!

1 kommentar: