tisdag 19 januari 2010

På väg mot Leipzig


Nu är jag framme i skåne hos Maria Gretzer där jag brukar stanna på väg ner i Europa. Jag står här över natten och åker vidare mot Leipzig tidigt i morgon. Skönt att kunna köra på dagen (Östtyskland brukar vara framkomligt även på dagen!) och slippa nattkörningen, då är man inte helt slut när man kommer fram!

Räven, Actrice och Tore är det som sagt som är med även denna turen, de börjar bli ett rutinerat gäng! De är väldigt snälla på lastbilen alla tre förutom Räven som ibland hittar på lite tricks när det blir för långtråkigt som att försöka ta sig ur grimman och bita i täckena, men det får man stå ut med så länge de står snällt i övrigt!

Jag räknar med att vara framme i morgon kväll nån gång, besiktning på torsdag förmiddag och första klassen på kvällen. Jag brukar alltid köra så jag är framme på tävlingen dagen innan det börjar så både hästarna och jag får vila en natt innan det drar igång. Håll tummarna i helgen!
(På bilden Tornesch från Munchen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar